Gesztenyés bejgli

Még sosem készítettem bejglit, és arra gondoltam kezdjük valami különlegessel. :P
Már régóta foglalkoztatott a gesztenyés bejgli gondolata, és mivel én a mákot nem szeretem, a diót pedig itt macerás beszerezni - na nem mintha a gesztenyét egyszerűbb lenne :D de így az igazi kihívás - gondoltam itt az alkalom! ;)

Hozzávalók 2 rúdhoz:geszti f.jpg

  • 30 dkg tönkölybúza liszt
  • 10 dkg vaj - szobahőmérsékletű
  • 1 dl zsírmentes tej
  • 1 kk cukor
  • 1 kk szárított élesztő
  • 1 tojás - felverve
  • 1 csipet
  • 80 dkg natúr gesztenyemassza - ez lehet egy kicsit soknak tűnik, de én jobban szeretem a tölteléket, mint a tésztát :P és senki nem reklamált ;)
  • 20 dkg méz
  • 1 ek vanília kivonat
  • 1 tojássárgája

A lisztben elmorzsolom a feldarabolt vajat, majd hozzáöntöm a cukros tejben felfuttatott élesztőt. Beleöntöm a felvert tojást, megsózom, és az egészet összegyúrom.
Egy lágy, könnyű tésztát kell, hogy kapjak, ha nagyon ragadós, akkor teszek hozzá még egy kis lisztet. 
2 órát - egy tiszta konyharuhával lefedve - pihentetjük a tésztát. 

A 2 óra elteltével 2 cipót csinálunk a tésztából, és belisztezett deszkán külön-külön fél cm vastagra nyújtjuk őket. Kb. 20x30 cm-esre. A gesztenyemasszát villával összetörjük, hozzáadjuk a mézet és a vaníliát, majd rákenjük a tésztára. Óvatosan feltekerjük és sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük. Megkenjük tojássárgájával, majd újabb 30 percig pihentetjük. Ekkor újra megkenjük tojássárgájával, majd előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt megsütjük.

A végeredmény nagyon finom! :D
Azt hiszem, máskor is csinálok majd ilyet! ;) 

 

Szerző: feherfalat  2011.12.30. Szólj hozzá!

Címkék: édességek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr513503388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása