Az egész azzal a finom ajvarral kezdődött, amit az orosz deliben vettem, és aztán megpróbáltam házilag előállítani. :P
Nem lett rossz, amit csináltam, de az ajvarhoz semmi köze. :D
Inkább paradicsomos padlizsánkrémnek mondanám, vagy csak egyszerűen valami másnak. :)
Mivel nyers paradicsomokat is turmixoltam bele - hiába mondta a recept, hogy távolítsuk el a magvas részt, én a saját fejem után mettem, mint mindig :P -, így aztán túl híg lett.
Nem baj, arra gondoltam, hogy szószként használom fel valamilyen húshoz. :P

A recept:

  • 1 nagyobb padlizsán - egy nagy késsel megszurkáljuk
  • 2 nagy piros kaliforniai paprika - felnegyedeljük
  • 4 paradicsom - kockára vágva
  • 4 gerezd fokhagyma - összetörve
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek málnaborecet
  • 1 ek olívaolaj
  • csirkecomb - bőrét lehúzzuk, esetleg kis is csontozhatjuk :P
  • 1 dl bulgur
  • 1 dl árpa
  • 1 dl vöröslencse - átmosva
  • 1 dl quinoa

  Fűszerek:

  • 1 kk , borsikafű, kurkuma, pirospaprika, metélőhagyma
  • 1/2 kk bors

A padlizsánt sütőpapírral bélelt tepsiben, 200 fokra előmelegített sütőben egy óra alatt puhára sütjük, közben fél óra elteltével a paprikákat is betesszük mellé a sütőbe.
Amikor langyosra hűltek, a héjuk könnyen lehúzható.
A padlizsánt összeturmixoljuk a paprikával, majd a paradicsommal és a fokhagymával, sózzuk-borsozzuk és hozzáadjuk az olajat és az ecetet.

Ezt a mártást fogjuk ráönteni a csirkére. :D

A csirkecombokat sózzuk-borsozzuk, majd egy kis olajon 15 perc alatt elősütjük. Ráöntjük a szószt - ha túl sok a szószunk akkor eltesszük belőle máskorra is ;) -, beleöntjük a bulgurt, az árpát, a vöröslencsét, és a quinoát, megfűszerezzük, és további 15 perc alatt az egészet finom szottyosra főzzük. :D

Szerző: feherfalat  2012.02.28. Szólj hozzá!

Címkék: csirke zöldséges főételek egytálételek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr54153255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása