A múltkori lenmag ropogós készítése közben jött az ötlet, amikor is a Tahinit (szezámmagkrém) mogyóróvajjal helyettesítettem, és a nyers tésztának nagyon klassz mogyorós beütése lett. (Persze aztán ott a gazdag feltét átvette a hangsúlyt.)

Zabkekszeket pedig gyakran sütök mostanában, mert nagyon gyorsan készen vannak, és szuper egészségesek is! ;)

A recept:mogyoros keksz2.jpg

  • 20 dkg zabpehely
  • 1 banán - villával összetörve
  • 2-3 ek darabos mogyoróvaj
  • 1 ek méz
  • 10 dkg étcsoki - feldarabolva

A zabpelyhet fél órára beáztatjuk annyi vízbe, hogy éppen ellepje, mert ezt jól magába szívja, megpuhul, és egy nyúlós masszát kapunk belőle. 
Belekeverjük a többi hozzávalót, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe egy kanállal kis hamokat rakunk, majd előmelegített sütőben, 200 fokon 15 perc alatt megsütjük. 

Attól függően, hogy mennyire szeretjük ropogósan a kekszeket, süthetjük tovább is! ;)

Szerző: feherfalat  2013.09.09. 2 komment

Címkék: gyors vegetáriánus édességek zabpelyhes kekszek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr55476916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedithm 2013.09.25. 10:04:34

Szia, én elkészítettem, bár egy picit másképp (pl. mogyoróvaj helyett kókuszzsírral), és az íze nagyon finom, de nem lettek ropogósak egyáltalán azok sem, amelyeket tovább sütöttem.
Esetleg meglehet, hogy túl sok vizet tettem. A te masszád kb. milyen állagú volt? Mert az enyém inkább lágy, mint kemény, de azért még jól megtartotta a formáját.

feherfalat 2013.09.25. 10:09:37

@sedithm: Szia!
Az én masszám is inkább lágy, szerintem attól függ, hogy milyen vastagságban terítetted ki a kekszeket. Ha ropogósabbakat szeretnél, akkor érdemesebb vékonyabbra kilapítani a tepsiben, és akkor hamarabb ropogósra sül. :)
Én általában puhán szeretem ezeket a kekszeket -, de pont ebből a mogyorósból bent felejtettem a sütőben a második adagot, és roppanósak lettek. :D
Ha nem vagy elégedett a szárazságukkal bármikor tovább száríthatod őket a sütőben alacsony hőfokon. ;)
süti beállítások módosítása