A SAD! 20. fordulójának ünnepi játékára neveztem ezzel a klassz recepttel, aminek a témája: Gasztroajándék. :D

SAD! = Süss, Alkoss, Díszíts! ez esetben akár Főzz, Alkoss, Csomagolj! is lehetne! :P

birs2.jpg

Kaptam a nagymamámtól birsalmát, amiből diós birsalma sajtot terveztem csinálni, de ez sosem készült el. :P
Viszont kaptam tőle sütőtököt is, amit általában egytál ételnek szoktam elkészíteni, de ezúttal valami izgalmasabb készült belőle! ;)

A recept:

  • 1 kisebb sütőtök - felkockázva
  • 5 birsalma - felkockázva
  • 1 rúd fahéj
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 3 ek méz
  • 1 dl pálinka

A tököt és az almát a citrom héjával és levével, valamint a mézzel együtt feltesszük főzni annyi vízben, hogy éppen ellepje. Lefedve 15 percig főzzük, akkor hozzáadjuk a pálinkát, majd fedő nélkül újabb 15 percig főzzük.
Amikor megpuhult, akkor krumplitörővel összetörjük - vagy pürésíthetjük akár botmixerrel is, nekem az nincs. :P
Azon forrón sterilizált üvegekbe töltjük, pár percre feje tetejére állítjuk, majd száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Szerző: feherfalat  2013.11.15. Szólj hozzá!

Címkék: zöldséges házi gyümölcsös vegetáriánus édességek Paleo Ajándékok a konyhából

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr785590363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása