A Dél-Afrikai tejszelet volt a blogom az első és egyben az utolsó olyan recept, amit én magam nem késztetem el, csak kóstoltam & elmondás alapján tettem fel a receptet. :P

Persze, ahogy az lenni szokott, az egyik kedves ismerősöm rögtön meg is csinálta, és jelezte, hogy neki egyáltalán nem olyan lett. :O
Mentem vissza a forráshoz, és hamar kiderült, hogy jaa, egy-két dolgot kicsit másként mondott.. így a végeredmény is teljesen más lett. :S

Sebaj, a receptet kicseréltem, bár én még azóta sem készítettem el :P -, de most ezen recept alapján, és a hozzávalóim függvényében készítettem egy nagyon hasonló süit, ami szintén nagyon fincsi lett! :D

Ezúttal csempésztem bele egy kis kókuszt, hogy a SAD 23. fordulójára nevezhessek vele, és azt kell, hogy mondjam, hogy jó ötlet volt, mert egy izgalmas & ízletes, könnyed süti lett a végeredmény! ;)

A recept:

  • 7 dkg vajkokusz pokusz5.jpg
  • 3 ek cukor - csak hogy a vajat habosra tudjam keverni :P
  • tojás - fehérje kemény habbá verve
  • 2 dl kukoricaliszt
  • 1 kk fahéj
  • 1 csipet 
  • 1/2 kk szódabikarbóna
  • 1 csipet vanília por
  • 2 dl tej
  • 2 dl kefír
  • 2 dl víz
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 3 ek méz
  • 1 marék vörösáfonya - díszítésnek

Egy mélyebb főzőedényben a vajat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojássárgákat, aztán a méz & a vörösáfonya kivételével sorban belekeverjük a többi hozzávalót, és a végén óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérje habot.

Ezt először a gázon összefőzzük, majd amikor kicsit sűrűsödni kezd, a tűzről levéve belekeverjük a mézet, majd beleöntjük egy sütőpapírral kibélelt 20 cm átmérőjű tortaformába, megszórjuk vörösáfonyával, és előmelegített sütőben 180 fokon 30 percig sütjük! :D

Szerző: feherfalat  2014.04.01. Szólj hozzá!

Címkék: vegetáriánus édességek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr855888698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása