Láttam egy juhtúrós csilis-mákos falatkát a neten, és nagyon megtetszett az ötlet, viszont én egy ropogós rágcsálnivalót képzeltem el belőle! :P

Nagyon fincsi lett! ;)

A recept:juhturós ropogós.jpg

  • 2 dl zabpehely - kevés vízbe beáztatva
  • 5 dkg csicseriborsó liszt
  • 1 mk Himaláj 
  • 1/2 mk őrölt csili
  • 2 ek kókuszzsír - felolvasztva
  • 2 ek lenmag
  • 1 ek mogyoróvaj
  • 5 dkg mák - nem kell megdarálni ;)
  • 10 dkg juhtúró
  • 1-1 ek fehér & fekete szezámmag - a tetejére

A szezámmag kivételével egy tálban sorban összekeverjük a hozzávalókat, és felöntjük annyi vízzel, hogy egy sűrű, de keverhető masszát kapjunk (kb. 1 dl).
Egy sütőpapírral bélelt nagy tepsibe vékonyan & egyenletesen belesimítjuk a masszát egy spatula segítségével, majd rászórjuk a szezámmagot, és egy kicsit rányomkodjuk.
Pizzavágóval vagy a kés fokával a kívánt méretre vágjuk a krékereket - én ezt ezúttal elfelejtettem, így csak összetördeltem a végén :P -, majd előmelegített sütőben 180 fokon 20-30 percig szárítjuk, amíg jól átsül a tészta - ki mennyire szereti ropogósan. ;)

 

Szerző: feherfalat  2014.08.02. Szólj hozzá!

Címkék: sörkorcsolya vegetáriánus zabpelyhes

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr466553659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása