Megkívántam egy jó kis gombás rizottót, de volt még egy kis kimaradt lencse (a múltkori konzervből, amikor is életet mentett az ellopott kaja ügyben :P) és gondoltam azt is felhasználom..

Plussz még ez-az nem úgy sült el, ahogy gondoltam, de a végeredmény nagyon finom lett! :D

A recept:

  • 1 ek olaj
  • 1 nagy csirkemell - összekockázva
  • 5 közepes gomba - feldarabolva
  • 1 csokor medvehagyma (nem vagyok benne biztos hogy az volt, de valami hasonló szerkezetű hagymaféle :P)
  • 3-4 nagyobb gerezd fokhagyma - felkarikázva
  • 2 dl barna rizs
  • 1 dl quinoa (ez igazából elmaradhat, bár nagyon egészséges! - én csak azért tettem bele, mert nem voltunk egy hullámhosszon a rizottóval, és megmakacsolta magát, hogy elfőjje a levét)
  • 1 lencse konzerv
  • 1 dl tejszín
  • 1 ek zsírszegény tejföl (ez sem lényeges, csak én nagy tejfölimádó vagyok :P)

  Fűszerek:

  • 2-3 kk , petrezselyem
  • 1/2 kk bors, fehérbors, őrölt kömény

A csikemellet az olajon mepirítom, megfűszerezem, rárakom a gombát, a hagymákat és beleöntöm a rizset. Felöntöm 4 dl vízzel, majd 15 perc fővés után hozzáadom a quinoat is és újabb 15 percig főzöm.

A végén beleszórom a lencsét , felöntöm a tejszínnel, összerottyantom, és lefedve állni hagyom.

A tejfölt csak utólag, a tányéromban kevertem hozzá.. nagyon jó lett! :D

Szerző: feherfalat  2011.11.18. Szólj hozzá!

Címkék: csirke gyors rizottó főételek egytálételek hüvelyesek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr573391323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása