Meggyes-grízes ;)

Ez egy nagyon fincsi süti, amire egészen véletlenül bukkantam, amikor megkívántam a grízes rétest, és én naiv, azt gondoltam, hogy nem létezik még ilyen. :P
Nemcsak, hogy létezik, de rengeteg féle variációt találtam, és ez az egyik kedvencem:

  • 1 csomag réteslap (jó lenne házilag csinálni, de odáig még nem jutottam :P)
  • 5 dl zsírmentes natúr joghurt
  • 5 dl gríz
  • 3-4 ek méz
  • 3 tojás
  • pár csepp vanillia
  • fél kg meggy
  • 2 dl zsírmentes natúr joghurt
  • 1 tojás
  • 1 ek méz

A joghurtot összekeverem a grízzel, a mézzel, a tojással és a vanilliával. Egy magasfalú kis tepsit vagy egy teflonkenyér-formát (nem jut eszembe, hogy van-e ennek rendesebb neve :P) kibélelek sütőpapírral és teszek bele 2 réteslapot (akkorára hajtom, hogy a falán felérjen, de túl ne lógjon) és beleöntöm a joghurtos krém felét, meszóróm meggyel, majd ráhajtogatok másik 2 réteslapot. Újabb krém és újabb meggyréteg következik, majd még 2 réteslap. Erre teszem a mézzel és tojással összekevert joghurtot, és már mehet is be az előmelegített sütőbe, 200 fokon 40 percre.

A sütőpapírt megfogva könnyű kiemelni a formából, és kb. ujjnyi vastagra szeletelem fel. Nagyon finom! :D

Szerző: feherfalat  2011.11.23. Szólj hozzá!

Címkék: gyümölcsös édességek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr443405042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása