Még soha életemben nem csináltam puliszkát.. nem hangzott valami csábítónak.. :P
De amikor erre a receptre rátaláltam, elgondolkoztatott.. megcsináltam, és NAGYON JÓ lett! :D

Íme a recept:

  • 4 dl zsírmentes tej
  • 4 ek kukoricadara
  • 1 ek olaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 30 dkg spenót (én fagyasztottat használtam)
  • 10 dkg kecskesajt

  Fűszerek:

  • 2-2 kk petrezselyem, szárított metélőhagyma
  • 1 kk
  • 1/2 kk bors

Én a tejbegrízt újabban mindig mikróban készítem, mert így esélye sincs leégni. :P Így a puliszkához is hasonlóan fogtam hozzá.. Felforraltam a tejet, majd belekevertem a kukoricadarát, és visszatettem a mikróba 1 percre, hogy besűrűsödjön. Utána megkavartam, és ha még nem elég sűrű, akkor mehet vissza még egy percre. :)
(Fontos azonban, hogy percenként megkeverjük, különben könnyen egy kemény gumit kaphatunk, a tetején némi tejjel :P) 

Amikor elkészült, akkor belekeverem a fűszereket, és a felét egy tűzálló tálba öntöm.

Erre jön a spenótréteg, amit az alábbiak szerint készítek el:
A felforrósított olajon megfuttatom a fokhagymát, majd beleteszem a spenótot. Amikor összerottyan, akkor kisebb darabokra törve belekeverem a sajt felét, sózom-borsozom, majd ha sajt elvegyült a spenótban, akkor ráöntöm az egészet a puliszkára.

Ezután következik a maradék puliszka, majd a sajt a tetejére.
Előmelegített sütőben 180 fokon 10 perc alatt összesütöm, és már kész is! ;)

Én köretként tálaltam, a Paradicsomban sült fűszeres csirkecombbal, nagyon jól összeillettek az ízek! :D

De akár önálló, vegetáriánus ételként is megállja a helyét! :)

 

Szerző: feherfalat  2011.12.17. Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: gyors vegetáriánus főételek spenótos köretek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr613470121

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Karácsonyi fatörzs (Bousche Noél) recept 2011.12.19. 20:19:18

Recept elkészítése - a piskótatekercset kiterítjük, megkenjük a lekvárral, ha túl sűrű likőrrel hígítjuk. A cukrot a tojással habosra keverjük, gőz fölött besűr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása