Régebben azt sem tudtam mi fán terem az a spárga, mára azonban nagyon megkedveltem! :)
Az első próbálkozásom nem sikerült túl jól: megvettem a spárgát - amit ugye frissen jó elkészíteni -, és vagy egy hétig nézegettem a hűtőben..
Aztán amikor már kellően fonnyadt volt, úgy döntöttem megmentem a kidobástól, és főzök belőle egy spárgalevest.
Rögtön ki is rúgta magát, egyáltalán nem látszódott, hogy mennyit fonnyadozott előtte..
Hogy milyen lett a leves?
Fogalmam sincs! Senki nem kóstolta meg.. én sem! :D:D
Egy pár napra visszakerült a spárga a helyére, a hűtőbe, aztán kidobtuk.

Ezek után kétszer is meggondoltam mikor veszek megint.. de szerencsére idővel újra rátaláltam! ;)

A recept:

  • 2 csokor zöld spárga
  • 1 ek málnaecet
  • 1 ek méz
  • pár csepp olaj
  • 10 dkg vékonyra szelt sonka
  • 10 dkg reszelt sajt

A spárgát forrásban lévő mézes-ecetes vízbe dobjuk, és pár percig főzzük.
Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, befújjuk olajprayvel, és rátesszük a sonkákat - kb. akkora felületre, amekkorát a spárga majd kitakar. Rátesszük az előfőzött spárgánkat, majd megszórjuk a sajttal, és előmelegített sütőben 10 perc alatt rápirítjuk a sajtot! :D

Nagyon egyszerű, könnyű étel! :D 

Miért együnk spárgát?

  • Ez az egyik legegészségesebb növény, a szárát jól emészthető rostok alkotják, diétázók is bátran ehetik.
  • Rengeteg C- és E-vitamint, A-provitamint és folsavat tartalmaz.
  • Tartalmaz kalciumot, foszfort, vasat, sok káliumot, viszont nátriumtartalma alacsony, valamint van benne ón, szilícium és molibdén, és a zöld spárga klorofillban is gazdag.
  • Rendszeres fogyasztása jó hatással van a bőrre. csökkenti a pattanások és az ekcéma kialakulásának esélyét, véd a ráncosodástól.
  • B-vitamin tartalma segít a haj és köröm egészségének megőrzésében.
  • Vízhajtó hatással bír, ezért fogyasztása a vesegondokat is enyhítheti, valamint áttételesen a szívet tehermentesítve a keringésre is jótékony hatással van, segíti a szervezet méregtelenítését.
  • Lúgtartalma miatt mindenki számára ajánlatos, helyreállítja a vér egészséges sav-lúg egyensúlyát.
  • Folyamatos használata csökkentheti a reumatikus fájdalmakat, a köszvényt, illeteve az érszűkületre is jó hatással van.
Szerző: feherfalat  2012.01.07. Szólj hozzá!

Címkék: zöldséges gyors sörkorcsolya könnyű ételek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr583523342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása