Blogkóstoló 15. fordulójára

A Blogkóstoló 15. fordulójába ismét későn sikerült becsatlakoznom :P -, de azért én még tudtam mástól főzni, méghozzá a Zsuzsi finomságai című blogról. :D

Ez lehetne az én blogom címe is :P -, és találtam is rajta finomságokat, amik közül egy grízes máktortát választottam kipróbálásra! :)

Egy kicsit alakítottam is rajta a saját szám íze szerint, na meg, hogy épp mi volt itthon. :P
A krémet egy korábbi grízpuding alapján felturbóztam aszalt gyümölcsökkel, és a végeredmény nagyon fincsi lett! ;)

A recept:máktorta3_1.jpg

  • 10 dkg vaj - szoba hőmérsékletű
  • 2 ek méz
  • 4 db tojás - fehérje kemény habbá verve
  • 1/2 mk vanília por
  • 1 csipet
  • 15 dkg mák - nem kell megdarálni ;) -, én jobban szeretem ha egészben hagyjuk a mákot a tésztákban :P
  • 2 ek kukoricaliszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 8 dl savó - használhatunk tejet is, nekem savó volt itthon, és kellemesen savanykássá tette a krémet ;)
  • 1 marék aszalt vörösáfonya
  • 1 marék mazsola
  • 9 ek kukoricadara
  • 2 ek méz
  • 1,5 dl tejszín - habbá verjük a tetejére díszítésnek

A mákot összekeverjük a liszttel, a sóval, a vaníliával és a reszelt citromhéjjal.
A tortaformát kivajazzuk és lisztezzük, a sütőt pedig előmelegítjük 180 fokra.

A vajat kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a mézet, és tovább habosítjuk. Egyenként belekeverjük a tojássárgáját és még pár percig keverjük, majd a habbá vert tojásfehérjét 3 részletben óvatosan belekeverjük. A lisztes-mákos keveréket egy fakanállal szintén óvatosan belekeverjük, majd a tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben 40-45 perc alatt megsütjük.

Amíg a torta hűl, elkészítjük a krémet. A savót felforraljuk, hozzáadjuk az aszalt gyümölcsöket, majd folyamatos keverék közben beleöntjük a kukoricadarát. További keverés közben pár percig főzzük, amíg a dara megduzzad, majd egy kicsit hűlni hagyjuk, és belekeverjük a mézet is.

A tortát kettévágjuk, majd az alsó lapot egy tortaformába helyezzük. Ráöntjük a krémet, rátesszük a felső lapot, majd 1-2 órára hűtőbe tesszük, hogy a krém megdermedjen.

Tálaláskor tejszínhabbal díszítjük.

Szerző: feherfalat  2014.03.22. 1 komment

Címkék: torta vegetáriánus édességek aszalt gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr545872967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süni Süti 2014.03.24. 18:49:23

Nagyonjól néz ki, szívesen megkóstolnám :D
süti beállítások módosítása