Májas csirke Olasz tésztával

Eredetileg valamilyen halételt terveztem Karácsonyra, gondoltam kipróbálok valami különleges halat.. de végül kifutottam az időből, és mivel Karácsonyra úgyis elutazunk, túl sok étel maradt volna a hűtőben.

Ezért arra jutottam, hogy még ha nem is olyan tipikus karácsonyi étel, azt főzöm meg, ami van, úgyis finom lesz! ;)

Először egytálételt gondoltam ki, és már előre beleéltem magam, hogy milyen finom is lesz.. de nagyon későn fogtam hozzá a főzéshez, és fáradtan minden ihletem elszállt, hogy mit is akartam készíteni..

Így végül külön készült el a májas csirke, amihez paradicsomos tésztát képzeltem el.
Hozzá is láttam, amikor rájöttem, hogy nincs paradicsom.. :O:S
Így aztán maradt az olaszosan befűszerezett tészta, paradicsom nélkül. :P 

A májas csirke receptje:maj ff.jpg

  • 1 ek olaj
  • 1 hagyma - apróra vágva
  • 4 gerezd fokhagyma - apróra
  • 1 egész csirkemell - felkockázva
  • 1/2 kg csirkemáj - nagyobb darabokra vágva

  Fűszerek:

  • 1 kk szárított metélőhagyma, borsikafű, bazsalikom,
  • 1/2 kk bors, őrölt köménymag, szerecsendió

Olaszos tészta:

  • 4 dl forrásban lévő víz
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tészta
  • 1-1 kk  bazsalikom, oregano, borsikafű, szárított metélőhagyma
  • 1/2 kk bors,

A felhevített olajon megdinsztelem a hagymákat, megfűszerezem, majd belefogatom a csirkemellet, és fehéredésig sütöm. Ekkor belekeverem a májat, és 30 perc alatt készre főzöm.
(Vizet nem öntök alá, a máj is meg a hús is ereszt némi levet, ami elegendő ahhoz, hogy finomra főjön. :)) 

A tésztát beleöntöm a forró vízbe, befűszerezem (olaszos, valamint a májhoz harmonizáló fűszerekkel :P), és ráöntöm a paradicsomot - ha lett volna.
Az egész szépen összefő - paradicsom nélkül is -  a vizet mind magába szívja, és összességében sokkal ízesebb, mintha sok vízben főztem volna ki a tésztát! ;)

Én a végén kevertem hozzá egy evőkanál zsírszegény tejfölt - mentsük, ami menthető :) - hogy mégiscsak legyen valami szaftos a tésztán, ne csak úgy magában legyen. :P

Össze is keverhetjük a csirkével, hogy a végén mégiscsak egytálételünk legyen! ;)

Szerző: feherfalat  2011.12.24. Szólj hozzá!

Címkék: csirke főételek egytálételek tésztaételek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr653492637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása