Vadásztam az interneten, hogy milyen tortát is készítsek a párom apukájának a születésnapjára -, tudniillik mostanában mindig úgy alakul, hogy én vagyok a tortafelelős! :P
De nem bánom, sőt imádom! :D

Egy nagyon fincsi tortát találtam, igaz itt-ott kicsit átszerkesztettem, de a végeredmény mindenkinek nagyon ízlett! ;)

Egyszer már csináltam túró rudi tortát, amiben tejszínes túrókrém volt, és nekem az annyira nem tetszett. :P
Én jobban szeretem, ha nem tejszínes a túró, de akinek meg az jön be jobban, az nyugodtan csinálja úgy! ;)

A recept:trudi torta2.jpg

  • 6 tojás - szétválasztva, fehérje kemény habbá verve
  • 1 ek cukor
  • 2 ek méz
  • 4 ek zabliszt
  • 1 ek keményítő
  • 2 ek kakaópor
  • 1 dkg vaj - forma kivajazásához
  • 1 ek liszt - forma kilisztezéséhez
  • 1/2 kg túró
  • 2 dl tejföl
  • 1/2 mk vanília por
  • 3 ek méz
  • 4 ek házi baracklekvár
  • 10 dkg étcsoki - felolvasztva

A tojássárgáját habosra verjük a mézzel, majd beleforgatjuk a cukorral kemény habbá vert fehérjét. Óvatosan hozzáadjuk a lisztet, a keményítőt és a kakaót, majd kivajazott-lisztezett tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben 180 fokon 40 perc alatt megsütjük.

Amikor kihűlt, háromba vágjuk, és a lapokat megkenjük 1-1 evőkanál lekvárral -, a középső lapot alul-felül is kentem! :P -, ezt egy kicsit magába szívja, és megpuhul a piskóta.

A töltelékhez a túrót összekeverjük a tejföllel, a vaníliával és a mézzel, majd a massza felével töltjük az alsó lapot. Rátesszük a közepét és rákenjük a maradék túrót. A legfelső lapot olvasztott csokival megkenjük, és tálalásig hűtőben tároljuk.

Tipp:

Túró rudihoz talán jobban hasonlítana az íze, ha mindegyik lapot átkennénk csokival! ;)

Szerző: feherfalat  2013.12.13. Szólj hozzá!

Címkék: torta túrós vegetáriánus édességek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr235686625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása