Egyik reggel úgy ébredtem, hogy mákos kereszteket fogok sütni, a fejemben egy kész recepttel, aminek félálomban elég sok értelme volt, de nappal már azon tűnődtem miért pont kereszt, és hogy ez biztosan olyan jó süti ötlet-e. :P

Amikor ilyen ihlettel ébredek, általában meg is valósítom őket. ;)
Az eredeti kigondolásomban mandulaliszttel készült volna ez a kereszt, de mivel most pont nincs itthon mandula, ezért változtattam rajta egy kicsit. :D

Kipróbáltam a kereszteket is, de nem lettek túl látványosak, így végül ezen is varáltam egy kicsit. :P

A recept:banános mákkorong.jpg

  • 10 dkg hajdinaliszt
  • 10 dkg mogyoróliszt
  • 3 tojás
  • 2 ek méz
  • 10 dkg mák - nem kell megdarálni, szerintem így finomabb ;)
  • banán - felkarikázva a tetejére díszítésnek :)
A liszteket összekeverjük a tojásokkal és a mézzel, majd annyi vízzel - kb. 2 dl -, hogy sűrű, keverhető masszát kapjunk belőle. Beleszórjuk a mákot, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe egy kanállal kis halmokat rakunk, majd a közepükbe egy-egy banánkarikát teszünk. Előmelegített sütőben, 180 fokon 10-15 percig sütjük.
 
Fincsik lettek! ;)
Szerző: feherfalat  2013.02.16. Szólj hozzá!

Címkék: gyors gyümölcsös vegetáriánus édességek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr635052613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása