Joghurtos borsófőzelékkel

Egyszer már csináltam egy tonhalfasírtot, de nem emlékeztem, hogy hogy kell csinálni, és mivel nem volt netem, ezért nem tudtam visszanézni. Így csináltam, ahogy gondoltam, és teljesen másmilyen lett :P -, de nagyon finom! ;)

A recept:tonhalfasírt.jpg

  • 1 nagy tonhal konzerv (40 dkg) - villával összetörve
  • 3 gerezd fokhagyma - apróra vágva
  • 2 dl zabpehely
  • 2 tojás
  • 1 pritamin paprika - kis kockára vágva
  • 1 ek olaj

Fűszerek:

  • 1 ek petrezselyem
  • 1-1 kk kakukkfű, majoranna
  • 1/2 kk szerecsendió, köménymag, bors

A zabpelyhet fél órára beáztatjuk egy kis vízbe, hogy éppen ellepje, mert ezt jól magába szívja, megpuhul, és egy nyúlós masszát kapunk belőle. Belekeverjük a tonhalat, majd a többi hozzávalót is, megfűszerezzük és jól összekeverjük.

Egy serpenyőben felhevítjük az olajat, majd egy kanállal kis halmokat rakunk a tonhalas masszából. Kicsit meglapogatjuk, majd pár perc alatt mindkét oldalát pirosra sütjük.

És a borsófőzelék:
Eredetileg sima borsófőzeléket akartam csinálni, de mivel nem volt itthon tej, gondoltam joghurttal helyettesítem. :P
Ez egy elég merész ötlet volt, egészen más ízvilágú főzeléket kaptam a végén, de nagyon finom lett! :D

A recept:

  • 1/2 kg fagyasztott borsó
  • 2 répa - felkarikázva
  • 2 dl zsírmentes natúr joghurt
  • 2 ek tönkölybúza liszt

   Fűszerek:

  • 1 kk petrezselyem
  • 1/2 kk , bors, pirospaprika, majoranna
  • 1/4 kk őrölt kömény

A borsót és a répát összekeverjük, felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje, megfűszerezzük, és lefedve 10-15 percig főzzük. Amikor már majdnem megpuhult, a joghurtot simára keverjük a liszttel és annyi vízzel hogy folyós legyen, majd a fővő borsóhoz csorgatjuk. Pár percig kevergetjük, majd amikor összerottyant, a tűzről levéve, lefedve pár percig még állni hagyjuk.

Szerző: feherfalat  2012.09.16. Szólj hozzá!

Címkék: főételek halételek köretek zabpelyhes tonhalas

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr254766088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása