Néha zöldségekből is szoktam pörköltet főzni, legutóbb babpaprikást csináltam, ami nagyon jól sikerült. :)
Most a csillagtöknek van itt a szezonja, ezért gondoltam ebből is csinálok valami hasonló finomságot! ;)

A recept:csillagtök2.jpg

  • 10 dkg szalonna - felcsíkozva
  • hagyma - apróra vágva
  • 1 lilahagyma - apróra vágva
  • 5 gerezd fokhagyma - apróra vágva
  • 1 paprika - kis kockára vágva
  • 1 szál zellerszár - felaprítva
  • 1 paradicsom - felkockázva
  • 1 csillagtök - felkockázva

  Fűszerek:

  • 2 ek pirospaprika
  • 2 babérlevél
  • 1-1 ek petrezselyem, őrölt mustármag
  • 1-1 kk , szerecsendió, gyömbérpor, majoranna, zsálya
  • 1/2 kk őrölt köménymagbors, 

A szalonnát zsírjára sütjük, megpirítjuk benne a hagymákat, hozzáadjuk a paprikát, a zellert, majd a paradicsomot is, és egy kicsit az egészet összepirítjuk. Megfűszerezzük, hozzáadjuk a patisszont, és ha szükséges felöntjük egy kis vizzel, és fedő alatt egy fél óra alatt puhára főzzük.

Tipp:

Én sós palacsintával tálaltam! ;)

Szerző: feherfalat  2013.08.27. Szólj hozzá!

Címkék: zöldséges gyors főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr695465826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása