Nagy sikere volt a kekszeknek, de már régen elfogytak, így ideje volt valami új süti után nézni! :D

Hetek óta akarok valami almásat sütni, de hiába veszünk minden héten 3 kiló almát, mindig megesszük, mielőtt süthetnék belőle valami finomat.
De ezen a héten végre kimaradt egy pár alma, így kalanda fel! :D

Pár évvel ezelőtt olvastam valahol, hogy almás pizza.. utánanéztem, és kiderült, hogy amire én gondoltam, az sonkás-sajtos, almával megspkéleve.
Bizonyára az sem rossz, de én egyáltalán nem ilyenre gondoltam! :S
Úgyhogy magamtól kell kitalálnom, hogy milyen is legyen az, amit én kigondoltam. :) 

Íme a receptem:alma.jpg

  • 10 dkg zabliszt
  • 10 dkg tönkölybúza liszt
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 2 ek olaj
  • 1 tojás
  • 10 dkg méz
  • 1 dl zsírmentes tej
  • 2 ek eperlekvár
  • 10 dkg darált dió
  • 2 alma - vékony cikkekre vágva
  • 2 ek keményítő
  • 1 ek fahéj
  • 1 kk vanília
  • 1 ek méz

A liszteket összekeverjük a szódabikarbónával, majd hozzáöntjük az olajat, beleütjük a tojást, hozzáadjuk a mézet, és a tejjel simára keverjük.

A masszát sütőpapírral kibélelet tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben, 180 fokon 15 perc alatt elősütjük. 

Amikor egy kicsit kihűlt, megkenjük a lekvárral, megszórjuk a dióval, és körkörösen lefedjük az almacikkekkel. 

A keményítőt 2 evőkanál vízzel simára keverjük, hozzáadjuk a fahéjat, a vaníliát és a mézet, jól összekeverjük, majd az egészet rácsorgatjuk az almára. 

Újabb 15 percre visszatettem sülni, és nagyon finom lett! :D

Szerző: feherfalat  2012.02.05. Szólj hozzá!

Címkék: gyors gyümölcsös vegetáriánus édességek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr614067210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása