aszalt paradics.jpg

Egyik barátnőm Facebook oldalán láttam meg, hogy paradicsomot aszal, és rögtön megtetszett a dolog! :D

Még sosem aszaltam paradicsomot, viszont nagyon is szeretem a különféle olajban eltett változatokat, úgyhogy gondoltam miért ne csinálnék én is ilyen finomságot télire! :D

A recept:

  • 2 kg kisebb szilva paradicsom - félbe vágva
  • 1 ág bazsalikom
  • 3 gerezd fokhagyma - felkarikázva
  • 2 dl olívaolaj

A paradicsomokat szellősen az aszalóba rakosgatjuk, melléteszünk 1-2 bazsalikom levelet, és 12-16 órán keresztül, a tálcák sorrendjét pár óránként cserélgetve aszaljuk.

Amikor van közöttük elkészült paradicsom is, azokat folyamatosan leszedegetjük, és hűlni hagyjuk.
Utána üvegbe rakosgatjuk őket, beleszórjuk a bazsalikomot és a fokhagymát is, majd felöntjük olajjal, és jól lezárjuk.
Száraz, sötét, hűvös helyen tároljuk.

Tipp:

Én még akartam bele sót is tenni, de elfelejtettem. :P
Ki lehet próbálni úgy is. ;)

Nem tudom meddig áll el, de nekem strapabírónak tűnik! ;)

Szerző: feherfalat  2013.10.02. Szólj hozzá!

Címkék: házi vegetáriánus Paleo Ajándékok a konyhából

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr205532799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása