Lazacos-kaviáros falatok

A kaviárt itt beszerezni még nehezebb volt, mint a kacsát! :O

Bemegyek az egyik nagy boltba - gondoltam itt biztosan lesz kaviár - az eladó csóválja a fejét, hogy ez a bolt nem olyan puccos, hogy kaviárt tartson.. így nézek, hogy hát drága a kaviár, de azért nem megfizethetetlen, vagy miről beszélünk?
Semmi gond, ajánlott egy boltot, ahol biztosan találok.
Nagy nehezen meglett a "bolt" - két hatalmas pláza óriás -, némi utánajárással megtaláltam a megfelelő részleget is, majd végre a halpultot. Nagyszerű, gondoltam sínen vagyok.
Kérdezi az eladó, hogy mégis milyen kaviárt szeretnék, mondom feketét (ez van a receptben :P).
Az eladó jelentőségteljesen végigmér, elismerő pillantások közepette ismétli, hogy fekete kaviárt szeretnék.
Nem is értem mi ez a felhajtás, majd elővesz egy kis üvegcse kaviárt $1500-ért - máris mondom, az olyan  360 000Ft - igen-igen, egy kis üveg kaviárért. :)
Igy mindjárt értelmet nyert a korábbi méregetés! :P

Hát mit mondjak, nem vettem! :D:D

Hazafelé még bementem a többi hozzávalóért egy másik boltba - jó lesz az kaviár nélkül is alapon :P - és lássunk csodát, ott kapható kaviár, normális áron.
Így aztán meg lett mentve a nap! :D
Bizonyára nem egyforma a kettő, de nekem aztán mindegy, csak kaviár legyen, ha egyszer az kell a recepthez! ;)

A recept:kaviar2.jpg (kb. 30 db)

  • 13 dkg hajdina lisztnekem csak hajdinám volt, azt őröltem meg
  • 2 kk cukor
  • 1 tojás - felverve
  • 3 dkg vaj - megolvasztva
  • 1,25 dl zsírmentes tej
  • 1/2 kk szódabikarbóna
  • 1/2 citrom leve
  • 1 dkg vaj
  • 20 dkg szeletelt füstölt lazac - felcsíkozva
  • 0,5 dl tejföl
  • 1 kk szárított kapor - még jobb ha van friss
  • 5 dkg fekete kaviár

A lisztet összekeverjük a cukorral. Egy másik tálban összekeverjük a kissé felvert tojást, a vajat és a tejet, majd hozzáöntjük a lisztet. Egy órát állni hagyjuk.

A szódabikarbónát feloldjuk 1 ek hideg vízben, és hozzá csavarjuk a citrom levét, majd beleöntjük a lisztes keverékbe.

Egy teflon serpenyőben felolvasztjuk a vajat, és egy kiskanállal falatnyi korongokat öntünk a serpenyőbe, majd pár perc alatt mindkét oldalukat megsütjük.

A palacsintakorongokra teszünk 1-1 csík lazacot, rá 1-1 kiskanálnyi tejfölt, megszórjuk egy csipet kaporral, és melléteszünk 1-1 mokkáskanálnyi kaviárt.

Jó étvágyat! :D

Szerző: feherfalat  2012.02.15. Szólj hozzá!

Címkék: halételek könnyű ételek különleges ételek

A bejegyzés trackback címe:

https://feherfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr604109329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása